Tejet, tejterméket nagyobb mennyiségben fogyasztók között kevesebb a dohányos, alacsonyabb az alkoholfogyasztás.
Egy amerikai tanulmány szerint az alkohol csökkenti a szélütés veszélyét. 22 ezer orvos vett részt a vizsgálatban, s arra a következtetésre jutottak, hogy heti egy pohár ital bőven elég ahhoz, hogy a szélütés veszélyét a lehetséges maximális mértékben csökkentsük.
Tartózkodjon a túl sok alkoholtól és kávétól, mert kiszárítják a szervezetet.