Egy angol kutatócsoport megállapítása szerint a főtt zöldségfélék biztosabban védenek a szívbetegségek és a rák ellen, mivel a megpuhult sejtekből négy-ötszörös mennyiségben szívódnak fel az antioxidáns hatású karotinoidok.
A Harvard Egyetem vizsgálata szerint napi 25-30 g müzli - a férfiak esetében 35%-kal - csökkenti a szívbetegségek kialakulásának veszélyét.
A chilipaprika használata nemcsak az ízt és az étel erősségét növeli, hanem segít a szívbetegségek és a kettes típusú cukorbetegség megelőzésében.